I dag skiljs våra vägar. Vi skall fortsätta söder ut och Kristina är på väg hemåt Mälaren.
Vi får fin-segling i måttliga N-NV vindar. När vi kommer ner mot Kättilö så blir det dags att för första gången i år prova vår Code-1. Vi får lite läns och slör ner över Flisdjupet. Stundtals 5 knop i svaga vindar. Neråt Bokö rullar vi in Cod;en och rullar ut focken. Det bleker ur helt på Kvädöfjärden och vi bestämmer att avsluta vid Torrö. Där har vi aldrig varit. Det visar sig att det gränsar till Naturreservatet vid Kolmosö lite söder om oss. Vi tar en promenad i lättpromenerad skog och träffar på en röd-markerad vandringsled. Det är en del av Östgötaleden och Åsvikelandets naturreservat.
På länsstyrelsens sida finns en interaktiv karta över området och det står att den röda leden är 3,5 mil från Valdemarsvik.

Fin natur och havet precis utanför

Vi hittar ett sophus och toa precis ovanför vår plats så det var tacksamt. På Harstena var det överfullt efter midsommar så vi sparade våra påsar.

Natten blir lite gungig då SO vinden ökade något och det gick in en del vågor runt udden. Men jag vaggades till söms.